Artykuł sponsorowany

Uszlachetnianie druku metodą foliowania

Uszlachetnianie druku metodą foliowania

Drukowane materiały reklamowe odgrywają znaczącą rolę w promowaniu firmy i budowaniu jej renomy. Z tego powodu powinny prezentować się elegancko i być na tyle trwałe, żeby potencjalny klient mógł z nich korzystać przez dłuższy czas. Dzięki temu chętniej się sięgnie po ofertę produktu czy usługę, a katalog czy wizytówka nie znajdą się w koszu na śmieci. Sposobem na uzyskanie odpowiedniego efektu jest uszlachetnianie druku metodą foliowania.

 

Na czym polega foliowanie druku?

 

Foliowanie jest jedną z wielu metod zwiększania atrakcyjności materiałów drukowanych, szczególnie tych, które mają pełnić funkcje reprezentacyjne czy reklamowe. Jego zadaniem jest też przedłużenie trwałości elementu drukowanego na papierze, dlatego mogą być wykorzystywane do zabezpieczania certyfikatów, wielorazowych biletów wstępu, czy legitymacji klubowych. Metoda ta polega na trwałym pokryciu dwóch powierzchni zewnętrznych cienką folią polipropylenową.

 

Metoda foliowania może być wykonywana na trzy sposoby:

  • na gorąco – w tym celu stosuje się termofolię polipropylenową pokrytą klejem, który jest aktywowany pod wpływem wysokiej temperatury,
  • na zimno (na mokro) – klejenie odbywa się przez dociśnięcie folii samoprzylepnej do papieru,
  • mieszanym – z zastosowaniem wysokiej temperatury i docisku.

Dodatkowo firmy takie jak Mega-Lak z Marek k/Warszawy oferują klientom różne rodzaje folii – matowe, błyszczące i specjalne, co pozwala na indywidualny dobór wzoru do zabezpieczanych wydruków.

 

Foliowanie a laminowanie – różnice

 

Chociaż wielu osobom foliowanie kojarzy się z laminowaniem, są to dwie różne techniki zapewniające odmienne efekty. Podczas laminowania papier jest zatapiany w masie, która następnie zastyga, tworząc na nim szczelną powłokę. Metoda ta jest droższa, ale też trwalsza, gdyż następuje tzw. enkapsulacja. Polega ona na zamknięciu w tworzywie całego elementu, podczas gdy przy foliowaniu boczne krawędzie kartonu są wystawione na działanie czynników środowiskowych. W przypadku upuszczenia foliowanej wizytówki do wody bokiem może się dostać do niej wilgoć, powodując pęcznienie papieru i rozklejenie.

 

Foliowanie papieru jednak ma wiele zalet:

  • nadaje materiałom elegancki wygląd,
  • chroni druk przed wycieraniem,
  • chroni powierzchnie przez wnikaniem brudu,
  • zwiększa wytrzymałość papieru, ograniczając możliwość jego rozdarcia.

Foliowanie jest doskonałym sposobem zabezpieczania materiałów użytkowych takich jak menu restauracyjne, kalendarze, broszury informacyjne, bilety teatralne lub inne wielokrotnego wstępu, legitymacje klubowe itp.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.