Artykuł sponsorowany

W jakich sytuacjach warto wykonać audyt energetyczny przedsiębiorstwa?

W jakich sytuacjach warto wykonać audyt energetyczny przedsiębiorstwa?

Audyt energetyczny firmy polega na dokładnej analizie procesu zużywania energii w przedsiębiorstwie. Rodzaj i zakres badań, ocen i analiz jest dopasowany do wielkości przedsiębiorstwa i profilu działalności. Dokładna analiza wykorzystania prądu podczas produkcji, magazynowania i transportu jest przydatna podczas planowania modernizacji przebiegu tych procesów. Sprawdź, kto i kiedy powinien wykonać audyt energetyczny swojego przedsiębiorstwa.

 

Obowiązkowy audyt energetyczny dla dużych firm

Kto musi przeprowadzać audyt energetyczny? Obowiązek dotyczy firm, które zatrudniają średnio co najmniej 250 pracowników lub ich obrót roczny netto ze sprzedaży przekracza 50 mln EURO. Duże przedsiębiorstwa mają obowiązek przeprowadzać audyt energetyczny cyklicznie, co najmniej raz na 4 lata. Firmy przeprowadzające analizę, np. DIPRO BUDOWNICTWO z Pucka przedstawią pełną dokumentację poaudytową. Należy ją przechowywać w celach kontrolnych przez 5 kolejnych lat. W przeciągu 30 dni od daty przeprowadzenia audytu firma musi złożyć zawiadomienie do prezesa URE o jego wyniku i możliwościach ograniczenia zużycia energii w przedsiębiorstwie.

Przeczytaj również: Zabieg Icoone na twarz - jak to wygląda w praktyce?

 

Jakie korzyści niesie audyt energetyczny?

Analiza zużycia energii w firmie pokazuje rzeczywisty obraz sytuacji w przedsiębiorstwie. Profesjonalnie przeprowadzony audyt energetyczny daje przedsiębiorcy informację o zużyciu energii i możliwościach jego ograniczenia. W ten sposób można dopasować strategię gospodarowania energią w firmie i zoptymalizować zużycie energii. Wnioski z audytu pozwalają także ograniczyć wpływ działalności przedsiębiorstwa na środowisko naturalne.

Przeczytaj również: Czy dzierżawa kserokopiarek i drukarek to dobry pomysł?

 

Wykonanie audytu energetycznego a dofinansowania

Firmy decydują się na przeprowadzenie audytu energetycznego wtedy, gdy ubiegają się o wsparcie finansowe z różnych dostępnych programów. Przedstawienie danych dotyczących zużycia energii na podstawie dokumentów audytowych to niezbędny etap procesu pozyskiwania środków. Regularne przeprowadzanie audytu energetycznego pozwala na planowanie i przeprowadzenie modernizacji przedsiębiorstw w kierunku bardziej energooszczędnego zarządzania. Postaw na ekologię i zadbaj o finanse firmy – w dobie rosnących cen energii każda redukcja zużycia energii jest krokiem w dobrym kierunku.

Przeczytaj również: Na czym polega japoński masaż Kobido?

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.