Artykuł sponsorowany

W jakim celu stosuje się grunt przed malowaniem?

W jakim celu stosuje się grunt przed malowaniem?

W dobrych marketach budowlanych znajdziemy wszystkie produkty, które będą nam potrzebne w trakcie malowania. Jednym z nich jest grunt do ścian i sufitów, który umożliwia osiągnięcie jednolitego, trwałego efektu bez smug i zacieków. Z tego tekstu dowiesz się, do czego on służy i jak wybrać odpowiedni preparat gruntujący.

Czym jest gruntowanie?

Najprościej rzecz ujmując, gruntowanie jest to przygotowanie podłoża pod malowanie. Preparat gruntujący ma za zadanie zmniejszenie chłonności powierzchni i wzmocnienie jest stabilności. Jest to zadanie, które należy bezwzględnie wykonać, gdy mamy do czynienia z nowymi ścianami z tynkiem cementowo-wapiennym lub gipsowym. Fachowcy z marketu budowlanego Kraina Kolorów z Wieliczki podkreślają ponadto, że jest ono również wskazane po usunięciu starych powłok, przy uzupełnianiu ubytków lub dokonywaniu innych napraw. Gruntowanie sprawia, że znacznie łatwiej jest osiągnąć równą, jednolitą powłokę, która będzie pozbawiona smug i przebarwień. Co więcej, zagruntowana ścian pochłania znacznie mniej farby.

Jak wybrać grunt w markecie budowlanym?

Wybór odpowiedniego preparatu gruntującego ma kluczowe znaczenie. Decyzja o zakupie konkretnego produktu powinna być oparta o dwa podstawowe czynniki – rodzaj i stan podłoża oraz rodzaj farby, która zostanie wykorzystana do właściwego malowania. Jeden rodzaj gruntu sprawdzi się bowiem lepiej przy pracy z farbami lateksowymi, a inny z akrylowymi. Wszystkie kluczowe informacje znajdują się na etykiecie. Jeśli jednak mamy wątpliwości, zawsze możemy poprosić o pomoc personel marketu budowlanego. Sprawdzonym rozwiązaniem dla początkujących jest także kupowanie preparatu gruntującego tej samej marki co farba. Daje to pewność, że oba produkty będą ze sobą dobrze współpracować.

Warto także zwrócić uwagę na jakość gruntu. Produkty z górnej półki charakteryzują się przede wszystkim dużą ilością wiążących cząstek stałych, która powinna wynosić ok. 10% składu produktu. Taka ilość gwarantuje, że uzyskana powłoka będzie stabilna i wytrzymała. W tanich zamiennikach znajdziemy zaledwie 1-2% substancji czynnej, co nie może przełożyć się na zadowalający efekt. Ważnym czynnikiem jest także wydajność preparatu gruntującego, która powinna wynosić mniej więcej 10 m2/l.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.