Artykuł sponsorowany

Wybór formy opodatkowania. Co warto wiedzieć przed podjęciem decyzji?

Wybór formy opodatkowania. Co warto wiedzieć przed podjęciem decyzji?

Wybór formy opodatkowania to decyzja, którą musi podjąć każdy przedsiębiorca prowadzący swoją działalność. Polskie prawo dopuszcza możliwość skorzystania kilku form opodatkowania, wśród których znajduje się m.in. skala podatkowa, podatek liniowy, ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, czy też karta podatkowa. Przed dokonaniem wyboru, warto jednak uwzględniać nie tylko korzyści ekonomiczne, ale również rodzaj prowadzonej działalności. Jakie rodzaje opodatkowania wyróżniamy?

Rodzaje opodatkowania firmy

Wybierając formę opodatkowania, trzeba przede wszystkim przeanalizować wszystkie możliwości. Skala podatkowa wyróżnia się tym, że przedsiębiorca może prowadzić w jej ramach każdą formę działalności o dowolnej wielkości. Skala podatkowa rozliczana jest na zasadach ogólnych. Wysokość podatku w takiej formie wyliczana jest zgodnie ze stawką 17% lub 85 528 zł. Przedsiębiorca musi jednak pamiętać, że w takiej sytuacji to on będzie odpowiadał za prowadzenie ksiąg rachunkowych. Innym rodzajem opodatkowania, jest podatek liniowy, który chętnie stosują osoby prowadzące swoją działalność. Ten rodzaj podatku nie jest uzależniony od wielkości uzyskanych dochodów i zawsze wynosi 19%.

Sposoby opodatkowania firmy – o czym pamiętać?

Przedsiębiorcy mogą także skorzystać z opodatkowania w formie karty podatkowej, którą rozlicza się w uproszczony sposób. To duże ułatwienie dla przedsiębiorców, którzy nie muszą prowadzić ksiąg rachunkowych. Ostatnią formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, który dotyczy właścicieli firm z przychodami za ostatni rok nieprzekraczającymi 2 000 000 euro. Przedsiębiorcy muszą jednak pamiętać, że wybór formy opodatkowania zależy od wielu czynników, które należy przeanalizować. Właśnie dlatego z oferty biura księgowego Status z Warszawy korzysta tak wielu właścicieli firm, którzy poszukują pomocy wykwalifikowanych specjalistów.

Zalety doradztwa podatkowego przy wyborze formy opodatkowania

Wybranie rodzaju opodatkowania wymaga od przedsiębiorców perspektywicznego myślenia. Dobrym rozwiązaniem jest skorzystanie z pomocy doradztwa podatkowego dla firm, które umożliwi dopasowanie rodzaju opodatkowania do potrzeb i możliwości danego przedsiębiorstwa. Specjaliści są na bieżąco z przepisami prawa podatkowego i wszelkiego typu nowelizacjami. Dzięki temu mogą doradzić przedsiębiorcy najlepsze rozwiązanie, aby wywiązywać się ze zobowiązań finansowych. Księgowi przedstawiają każdą z możliwości w sposób zrozumiały, a także pomagają przygotować się do rozliczeń podatkowych.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.