Artykuł sponsorowany

Z jakich tworzyw produkowane są opakowania foliowe?

Z jakich tworzyw produkowane są opakowania foliowe?

Opakowania foliowe są niezwykle popularne ze względu na swoją uniwersalność. Te praktyczne opakowania chronią umieszczoną w nich zawartość przed zabrudzeniem się, wilgocią, czy dotykiem osób oglądających towar w sklepie. Nie wszyscy jednak wiedzą, w jaki sposób opakowania foliowe powstają i z czego są zrobione. W niniejszym artykule postaramy się rozwiać wszelkie wątpliwości. Zapraszamy do lektury!

Co warto wiedzieć na temat opakowań foliowych?

Opakowania foliowe mają wiele zalet: są tanie w produkcji, odporne na czynniki zewnętrzne i stosunkowo łatwe do wytworzenia. Do ich produkcji wykorzystuje się między innymi polietylen o różnej gęstości, polipropylen, polichlorek winylu, politereftalan etylenu i poliwęglan. Dodatkowo na rynku jest dostępnych wiele rodzajów opakowań:

  • Woreczki HDPE: to najpopularniejszy rodzaj opakowań foliowych. Są wykonane z polietylenu o dużej gęstości, dzięki czemu są niezwykle wytrzymałe. Stosuje się je zwykle do pakowania owoców lub pieczywa.

  • Woreczki LDPE: tego typu opakowania powstają z polietylenu o niskiej gęstości, który stosuje się także do produkcji folii termokurczliwej. Woreczki LDPE nie szeleszczą i z powodzeniem mogą być wielokrotnie wykorzystywane.

  • Woreczki MDPE: to coś pomiędzy opakowaniami HDPE i LDPE, są produkowane z polietylenu o średniej gęstości. Są mniej elastyczne i bardziej wytrzymałe niż LDPE, ale znajdują podobne zastosowanie.

  • Wyroby z PP: są podobne do polietynelu, jednak bardziej przezroczyste i mniej elastyczne. Służą do zabezpieczenia artykułów takich jak leki i żywność przed wilgocią, nie przepuszcza też zapachów.

Wszystkie wyżej wymienione opakowania można zakupić w sklepie Profil.

Jak produkuje się opakowania foliowe?

Opakowania foliowe można wytworzyć na dwa sposoby: metodą rozdmuchu oraz wylewu. Rozdmuch jest tańszy i pozwala otrzymać mocną, wytrzymałą folię. Z kolei metodą wylewu produkuje się folie bardzo elastyczne i odporne na zerwanie. Metoda wylewu jest również korzystniejsza cenowo. Następnie producent dostosowuje opakowania do wymagań klienta: dodaje zamknięcie strunowe lub taśmę samoprzylepną czy wykonuje w nich tzw. eurodziurkę, która umożliwia powieszenie opakowania z produktem na sklepowej półce.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.