Z jakimi sprawami najczęściej zgłaszamy się do mechanika samochodowego?
Wizyty w serwisie samochodowym zwykle przytrafiają nam się w najmniej oczekiwanym momencie. Warto wiedzieć, jakie rodzaje usterek najczęściej występują w samochodach osobowych, aby w przyszłości lepiej zadbać o te podzespoły podczas serwisów i przeglądów. Sprawdź, co najczęściej psuje się pojazdach.
Najczęstsze awarie samochodowe
Chociaż mechanicy samochodowi, w zależności od specjalizacji, mogą podjąć się naprawy niemal każdego podzespołu, fachowcy wyróżniają kilka typowych problemów, które pojawiają się szczególnie często. Do takich usterek zalicza się:
- awarie silnika,
- wadliwy akumulator,
- uszkodzenia reflektorów i kierunkowskazów,
- problemy z chłodnicą,
- niesprawną skrzynię biegów.
Powyższe usterki występują niezależnie od marki samochodu i mogą być spowodowane np. uszkodzeniami mechanicznymi podczas jazdy po drodze z koleinami lub zużyciem części. Zwykle prawdopodobieństwo wystąpienia problemów rośnie wraz z okresem eksploatacji pojazdu. W województwie śląskim, niedaleko Gliwic, sprawdzonym serwisem samochodowym jest zakład Lupus.
Przeczytaj również: 5 narzędzi, których nie powinno zabraknąć w każdym warsztacie
Jak zapobiegać usterkom?
Korzystanie z usług mechaników samochodowych to spore koszty. Czasami dodatkowo należy również uwzględnić zakup nowych części samochodowych. Jednorazowa wizyta w warsztacie może nas kosztować nawet kilka tysięcy. Aby uniknąć takich wydatków oraz tymczasowego braku środka transportu, warto dbać o regularne serwisy i przeglądy samochodowe, nawet wówczas, gdy nie ma widocznych oznak nieprawidłowości. Kontrola hamulców i zawieszenia, prawidłowa konserwacja zacisków i zawiasów czy wymiana oleju silnikowego i filtra to podstawowe czynności wykonywane podczas serwisu. Również obowiązkowe przeglądy powinny być wykonywane zgodnie z zasadami, a nie tylko po to, aby uzyskać stosowne potwierdzenie.
Przeczytaj również: Jakie są rodzaje podnośników samochodowych?
Jak wybrać warsztat samochodowy?
Istnieje wiele czynników, które pozwalają stwierdzić, czy dany warsztat zatrudnia profesjonalistów. Na początku warto zwrócić uwagę na sam wygląd przestrzeni roboczej i organizację pracy. Porządek w narzędziach czy zakładanie ochraniaczy na fotelach to znak, że firma należycie podchodzi do swoich obowiązków. Kolejną ważną kwestią jest sporządzanie protokołów zdania auta. Taki dokument stanowi zabezpieczenie dla mechaników, jak i dla właściciela pojazdu. Wiele możemy wywnioskować także na podstawie rozmowy z fachowcami. Konkretne pytania dotyczące wcześniejszych napraw samochodowych i ostrożność w wycenie przed zbadaniem przyczyny problemu są zwykle dobrym zwiastunem.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana