Z jakimi sprawami najczęściej zgłaszamy się do mechanika samochodowego?

Wizyty w serwisie samochodowym zwykle przytrafiają nam się w najmniej oczekiwanym momencie. Warto wiedzieć, jakie rodzaje usterek najczęściej występują w samochodach osobowych, aby w przyszłości lepiej zadbać o te podzespoły podczas serwisów i przeglądów. Sprawdź, co najczęściej psuje się pojazdach.
Najczęstsze awarie samochodowe
Chociaż mechanicy samochodowi, w zależności od specjalizacji, mogą podjąć się naprawy niemal każdego podzespołu, fachowcy wyróżniają kilka typowych problemów, które pojawiają się szczególnie często. Do takich usterek zalicza się:
- awarie silnika,
- wadliwy akumulator,
- uszkodzenia reflektorów i kierunkowskazów,
- problemy z chłodnicą,
- niesprawną skrzynię biegów.
Powyższe usterki występują niezależnie od marki samochodu i mogą być spowodowane np. uszkodzeniami mechanicznymi podczas jazdy po drodze z koleinami lub zużyciem części. Zwykle prawdopodobieństwo wystąpienia problemów rośnie wraz z okresem eksploatacji pojazdu. W województwie śląskim, niedaleko Gliwic, sprawdzonym serwisem samochodowym jest zakład Lupus.
Jak zapobiegać usterkom?
Korzystanie z usług mechaników samochodowych to spore koszty. Czasami dodatkowo należy również uwzględnić zakup nowych części samochodowych. Jednorazowa wizyta w warsztacie może nas kosztować nawet kilka tysięcy. Aby uniknąć takich wydatków oraz tymczasowego braku środka transportu, warto dbać o regularne serwisy i przeglądy samochodowe, nawet wówczas, gdy nie ma widocznych oznak nieprawidłowości. Kontrola hamulców i zawieszenia, prawidłowa konserwacja zacisków i zawiasów czy wymiana oleju silnikowego i filtra to podstawowe czynności wykonywane podczas serwisu. Również obowiązkowe przeglądy powinny być wykonywane zgodnie z zasadami, a nie tylko po to, aby uzyskać stosowne potwierdzenie.
Jak wybrać warsztat samochodowy?
Istnieje wiele czynników, które pozwalają stwierdzić, czy dany warsztat zatrudnia profesjonalistów. Na początku warto zwrócić uwagę na sam wygląd przestrzeni roboczej i organizację pracy. Porządek w narzędziach czy zakładanie ochraniaczy na fotelach to znak, że firma należycie podchodzi do swoich obowiązków. Kolejną ważną kwestią jest sporządzanie protokołów zdania auta. Taki dokument stanowi zabezpieczenie dla mechaników, jak i dla właściciela pojazdu. Wiele możemy wywnioskować także na podstawie rozmowy z fachowcami. Konkretne pytania dotyczące wcześniejszych napraw samochodowych i ostrożność w wycenie przed zbadaniem przyczyny problemu są zwykle dobrym zwiastunem.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Polecane firmy
-
Wynajem autobusów Wolski Jarosław
Autobusy - przewoźnicy woj. mazowieckie05-255 Stare Załubice, Mazowiecka 63
-
ADK Akademia Dobrego Kierowcy Piotr Olszewski
Nauka jazdy woj. opolskie45-066 Opole, Reymonta 14 lok. 26