Artykuł sponsorowany

Z jakimi sprawami najczęściej zgłaszamy się do mechanika samochodowego?

Z jakimi sprawami najczęściej zgłaszamy się do mechanika samochodowego?

Wizyty w serwisie samochodowym zwykle przytrafiają nam się w najmniej oczekiwanym momencie. Warto wiedzieć, jakie rodzaje usterek najczęściej występują w samochodach osobowych, aby w przyszłości lepiej zadbać o te podzespoły podczas serwisów i przeglądów. Sprawdź, co najczęściej psuje się pojazdach. 

 

Najczęstsze awarie samochodowe

Chociaż mechanicy samochodowi, w zależności od specjalizacji, mogą podjąć się naprawy niemal każdego podzespołu, fachowcy wyróżniają kilka typowych problemów, które pojawiają się szczególnie często. Do takich usterek zalicza się:

  • awarie silnika,
  • wadliwy akumulator,
  • uszkodzenia reflektorów i kierunkowskazów,
  • problemy z chłodnicą,
  • niesprawną skrzynię biegów.

Powyższe usterki występują niezależnie od marki samochodu i mogą być spowodowane np. uszkodzeniami mechanicznymi podczas jazdy po drodze z koleinami lub zużyciem części. Zwykle prawdopodobieństwo wystąpienia problemów rośnie wraz z okresem eksploatacji pojazdu. W województwie śląskim, niedaleko Gliwic, sprawdzonym serwisem samochodowym jest zakład Lupus

 

Jak zapobiegać usterkom? 

Korzystanie z usług mechaników samochodowych to spore koszty. Czasami dodatkowo należy również uwzględnić zakup nowych części samochodowych. Jednorazowa wizyta w warsztacie może nas kosztować nawet kilka tysięcy. Aby uniknąć takich wydatków oraz tymczasowego braku środka transportu, warto dbać o regularne serwisy i przeglądy samochodowe, nawet wówczas, gdy nie ma widocznych oznak nieprawidłowości. Kontrola hamulców i zawieszenia, prawidłowa konserwacja zacisków i zawiasów czy wymiana oleju silnikowego i filtra to podstawowe czynności wykonywane podczas serwisu. Również obowiązkowe przeglądy powinny być wykonywane zgodnie z zasadami, a nie tylko po to, aby uzyskać stosowne potwierdzenie. 

 

Jak wybrać warsztat samochodowy?

Istnieje wiele czynników, które pozwalają stwierdzić, czy dany warsztat zatrudnia profesjonalistów. Na początku warto zwrócić uwagę na sam wygląd przestrzeni roboczej i organizację pracy. Porządek w narzędziach czy zakładanie ochraniaczy na fotelach to znak, że firma należycie podchodzi do swoich obowiązków. Kolejną ważną kwestią jest sporządzanie protokołów zdania auta. Taki dokument stanowi zabezpieczenie dla mechaników, jak i dla właściciela pojazdu. Wiele możemy wywnioskować także na podstawie rozmowy z fachowcami. Konkretne pytania dotyczące wcześniejszych napraw samochodowych i ostrożność w wycenie przed zbadaniem przyczyny problemu są zwykle dobrym zwiastunem.  

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.