Artykuł sponsorowany

Zalety smarownic automatycznych

Zalety smarownic automatycznych

Wszystkie elementy maszyn, urządzeń i pojazdów, w których znajdują się komponenty mobilne posiadające powierzchnie bezpośrednio współpracujące z częściami ruchomymi albo nieprzemieszczającymi się względem innych z reguły są zrobione ze specjalnego materiału ograniczającego powstające tarcie, lub wymagają systematycznego właściwego smarowania. W przeciwnym razie ich żywotność okaże się krótka, a sprzęt będzie niezwykle podatny na zniszczenie.

Dlaczego smarowanie jest niezbędne?

Większość ruchomych elementów roboczych, a także komponentów mających z nimi kontakt jest narażona na zużycie w wyniku pojawiającego się tarcia. Wynika ono z faktu, iż żadna z powierzchni nie jest idealnie gładka. Chropowatości na współpracujących ze sobą częściach stykają się ze sobą, ulegając odkształceniom i ścieraniu. Jeżeli zakres takich oddziaływań jest duży, generuje to spore opory oraz wysoką temperaturę i szybkie ścieranie. Problemowi temu można skutecznie zaradzić, tworząc między elementami tzw. film olejowy, dzięki któremu zamiast tarcia suchego pojawia się tarcie mokre, czyli zachodzące między cząsteczkami użytego środka smarnego. Warto jednak pamiętać, że podczas pracy olej lub smar ulega stopniowemu zużyciu, a jego zapas musi być uzupełniany. W nowoczesnych konstrukcjach jest to wykonywane za sprawą automatycznego smarowania wykonywanego przez specjalnie zaprojektowany system.

Co można zyskać dzięki smarowaniu automatycznemu?

Zautomatyzowany system smarowania pozwala na dystrybucję środków smarnych w uporządkowany sposób i z odpowiednio dobraną częstotliwością. Układy tego rodzaju są w stanie dawkować olej albo smar z bardzo wysoką precyzją i w założony przez projektanta układu sposób. Oznacza to zarówno wyższą efektywność procesu, a zatem niższe zużycie smaru lub oleju, jak i eliminuje konsekwencje pomyłki możliwej przy korzystaniu z innych rozwiązań. Smarowanie samoczynne to także pełna kontrola nad jakością środków smarnych oraz brak przestojów nieodzownych przy smarowaniu ręcznym. Warto pamiętać, że przy złożonych układach obejmujących setki punktów inne opcje często po prostu nie wchodzą w grę. Dystrybutorem układów centralnego smarowania jest firma Vento, która specjalizuje się także w dostarczaniu prowadnic liniowych, łożysk oraz środków smarnych.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.