Zapobieganie korozji auta przed zimą. Zasady postępowania
Odpowiednie przygotowanie samochodu na okres zimowy jest podstawą zachowania go w dobrej kondycji. Ze względu na zwiększoną wilgotność w tym czasie oraz powszechnie korzystanie z soli w celu rozpuszczenia lodu na nawierzchniach, znacznie zwiększa się ryzyko wystąpienia korozji na elementach metalowych samochodu. Jest to nie tylko zagrożenie dla osób prywatnych, ale również dla przedsiębiorstw – które mają największe problemy z utrzymaniem swojej floty pojazdów w dobrej kondycji.
Jak przygotować pojazd na warunki zimowe?
Prawidłowe przygotowanie pojazdów na okres zimowy najlepiej zacząć z wyprzedzeniem, idealnym czasem jest na to jesień (wrzesień-październik). Należy pamiętać, że pierwsze śniegi mogą pojawić się już w listopadzie i lepiej być na taką ewentualność przygotowanym.
Pierwszym etapem zabezpieczenia przed korozją jest dokładne umycie pojazdu. Tyczy się to zarówno nadwozia, jak i podwozia. W tym celu trzeba umieścić auto na podnośniku, zdemontować koła oraz nadkola plastikowe (wraz z osłonami), a następnie umyć ciśnieniowo i dokładnie wysuszyć.
Kolejnym etapem jest nałożenie odpowiedniego zabezpieczenia antykorozyjnego samochodu (może to być np. preparat RUST STOP typu A). Środek musi zostać nałożony na wszystkie przekroje zamknięte podwozia, elementy zawieszenia przedniego i tylnego. Pomóc przy tym może lanca pistoletu lub natrysku, które pozwoli nałożyć preparat w trudnodostępne miejsca. Jeśli jakieś miejsce nosi już ślady rdzy, na nie również należy nałożyć preparat.
Analogicznie należy zająć się elementami nadwozia. Wszystkie profile zamknięte powinny zostać odpowiednio zabezpieczone. Należy również zdemontować osłonę pokrywy silnika, pokrywę bagażnika, osłony słupków i lamp. Solanka (mieszanka wody z solą) łatwo dostaje się również do wnętrza samochodu, dlatego warto zabezpieczyć jego metalowe elementy.
Dystrybucją środków antykorozyjnych Rust Check do pojazdów zajmuje się firma Rust Check Poland z Warszawy.
Zwiększenie odporności podwozia na występowanie korozji
Oczywiście, największą styczność z solanką ma podwozie pojazdu i tam właśnie najczęściej pojawiają się ogniska rdzy. Nawet nałożenie jednej warstwy preparatu może być niewystarczające. Dlatego dostępne są na rynku produkty, takie jak RUST STOP typu B, których zadaniem jest zwiększenie warstwy ochronnej podwozia pojazdu. Nanosi się je tak samo, jak zostało to już opisane wyżej.
Wykonanie prawidłowego zabezpieczenia pojazdu przed wystąpienie korozji jest niezwykle czasochłonne i wymaga precyzji. Dlatego istnieją punkty, które umożliwiają zrobienie tego za nas.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana