Artykuł sponsorowany

Zastosowanie druku płaskiego UV w reklamie

Zastosowanie druku płaskiego UV w reklamie

Określenie druk płaski UV odnosi się do cyfrowej reprodukcji obrazów na sztywnych materiałach, do której używa się atramentów utrwalanych światłem. Ta innowacyjna technologia wywołała małą rewolucję w branży wydruków reklamowych – przyspieszyła m.in. procesy produkcji szyldów i tablic reklamowych. Opisujemy możliwości zastosowania druku płaskiego UV.

Wydruki reklamowe na sztywnych materiałach są niezwykle użyteczne. Mogą wzbogacić każdy system wystawienniczy. Tradycyjny sposób ich tworzenia jest dwustopniowy: najpierw powstaje wydruk na elastycznym materiale, np. na folii samoprzylepnej, a następnie zostaje przeniesiony na sztywne podłoże. Druk płaski na sztywnych powierzchniach pozwala skrócić cały proces i poprawić techniczną jakość materiałów reklamowych.

Jak powstają wydruki na sztywnych materiałach?

Elastyczne materiały, takie jak np. folia, siatka mesh czy papier można bez problemu przesuwać pod głowicą drukującą za pośrednictwem odpowiednio zestawionych wałków. Materiał jest pobierany z roli, przechodzi przez drukarkę i można go ponownie nawinąć na rolę. Taka operacja nie jest możliwa w odniesieniu do materiałów sztywnych – blach metalowych, arkuszy spienionego i twardego PVC, tafli szkła czy płyt drewnopochodnych.

Bezpośredni druk cyfrowy na sztywnych podłożach stał się możliwy dzięki opracowaniu maszyn drukarskich z płaskim stołem. Ich działanie, z punktu widzenia sposobu aplikacji tuszu, jest bardzo podobne do klasycznych zwojowych drukarek wielkoformatowych. Kluczowa różnica polega na sposobie prowadzenia drukowanego materiału: przymocowany do stołu roboczego arkusz przesuwa się wraz z blatem pod głowicą drukującą. W innym wariancie (zależnym od konkretnego typu maszyny) to głowica przemieszcza się nad drukowaną powierzchnią. 

O korzyściach z takiego rozwiązania mówi specjalista reprezentujący producenta systemów reklamowych DisplayPlanet: W drukarkach z płaskim stołem głowica drukująca znajduje się zawsze dokładnie na takiej samej wysokości nad drukowaną powierzchnią. Dzięki temu można osiągnąć bardzo wysoką jakość odwzorowania obrazu. Ponadto możliwe jest kilkukrotne drukowanie tej samej powierzchni, co pozwala na przykład na łatwą personalizację wydruków. Kluczową zaletą maszyn drukarskich z płaskim stołem jest to, że umożliwiają one wykonanie bezpośrednich nadruków na materiałach twardych i kruchych, np. na taflach szkła czy płytach ceramicznych. Standardowo oferujemy druk płaski na warstwowych płytach aluminiowych Alu Bond, na kanalikowym PCV, na PVC Foam (spienione PVC) i piance podłogowej. Zaspokajają one większość typowych potrzeb branży reklamowej.

Możliwości wykorzystania druku płaskiego

Druk płaski jest niezastąpiony w reklamie, lecz także przy produkcji mebli i wyposażenia wnętrz. Można go użyć wszędzie tam, gdzie konieczne jest szybkie znakowanie materiałów sztywnych. Arkusz sklejki, blacha aluminiowa, płyta ze spienionego PVC, tafla szkła – na każdej powierzchni można zreprodukować obraz lub tekst w bardzo wysokiej rozdzielczości i idealnie odwzorowanej kolorystyce. 

Tusze UV wykazują się świetną przyczepnością do każdego czystego i stabilnego materiału. Zawierają polimery, które – po utrwaleniu światłem – tworzą na drukowanej powierzchni cienką warstwę trwałego plastiku. Wydruki nie blakną, są odporne na działanie wody i innych czynników pogodowych, a także na uszkodzenia mechaniczne. Jeżeli zachodzi taka potrzeba, to powierzchnie drukowane tuszami UV można szorować z użyciem detergentów.

Dzięki opisanym właściwościom druk płaski doskonale sprawdza się przy szybkiej produkcji tablic reklamowych i szyldów, standów z tworzyw sztucznych i płyt drewnopochodnych. Dzięki innowacyjnej technologii można umieszczać treści graficzne i tekstowe na przeszkleniach, frontach meblowych, płytach ceramicznych i wielu innych materiałach. Jedynym ograniczeniem jest rozmiar i waga materiału, który można umieścić na stole roboczym maszyny drukującej.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.