Artykuł sponsorowany

Zastosowanie druku wielkoformatowego

Zastosowanie druku wielkoformatowego

Z drukiem wielkoformatowym zetknął się każdy — jest to nowoczesna forma druku cyfrowego, która jest chętnie wykorzystywana przez reklamodawców na billboardach czy banerach. Jednocześnie dzięki użyciu zaawansowanej technologii, druk wielkoformatowy cechuje się wysoką jakością szczegółów. Co jeszcze warto wiedzieć o druku wielkoformatowym? 

Billboardy i nie tylko

Najpopularniejszą formą wykorzystania druku wielkoformatowego są oczywiście billboardy, które przyciągając wzrok potencjalnych klientów, stają się nieodłączną częścią krajobrazu miejskiego. Billboardy są tak chętnie wykorzystywane przez reklamodawców przez swoją stosunkowo niską cenę: reklama dociera bowiem do wszystkich potencjalnych konsumentów, nie tylko grupy docelowej. Innym przykładem zastosowania druku wielkoformatowego są plakaty na przystankach autobusowych czy stacjach metra. Jest to nieco mniejsza forma reklamy, jednak ona także przyciąga wzrok odbiorców. Wiele drukarni oferuje także wydruki na samochody, które stanowią swego rodzaju mobilną reklamę. 

Zalety druku wielkoformatowego

Jedną z największych zalet druku wielkoformatowego jest jego uniwersalność. Może on służyć różnym celom, od reklamy produktu, po kampanie społecznego. Ułatwia on także budowanie pozytywnego wizerunku, ze względu na swoją dostępność i stanowi świetne dopełnienie już istniejącej kampanii reklamowej, na przykład w internecie. Druk wielkoformatowy cechuje również niezwykła trwałość, musi być przecież odporny na wszelkie zjawiska atmosferyczne. We Wrocławiu, jedną z firm oferujących druk wielkoformatowy jest PrintShop Kuźnia. Przy tego typu wydrukach możemy się także spodziewać ponadprzeciętnej jakości obrazu — estetyka ma bowiem duży wpływ na sposób odbioru. 

Technologia

Przy tworzeniu druków wielkoformatowych stosuje się różnego rodzaju technologie. Są to między innymi: 

  • druk solwentowy: wydruki pokrywa się laminatem, dzięki czemu zwiększa się ich trwałość. Zyskują wyjątkową odporność na warunki atmosferyczne
  • druk atramentowy: wydruki tworzone są z zastosowaniem atramentów pigmentowych lub wodnych, co zapewnia bardzo wysoką jakość. Druk atramentowy jest najczęściej stosowany w przypadku tworzenia materiałów do ekspozycji wewnętrznej
  • druk lateksowy: posiada cechy druku pigmentowego, a jednocześnie wyróżnia się wysoką odpornością na warunki zewnętrzne 
  • druk UV: zbliżona do druku solwentowego, jednak zamiast rozpuszczalnikowych farb solwentowych, stosuje się farby utrwalane promieniowaniem UV

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.