Artykuł sponsorowany

Zastosowanie technologii RFID w logistyce

Zastosowanie technologii RFID w logistyce

Technologia RFID, która pozwala Identyfikować obiekty za pomocą fal radiowych, świetnie sprawdza się w logistyce. Możliwości, jakie daje, spowodowały w branży prawdziwą rewolucję. Radiowa identyfikacja towarów powala na kontrolowanie procesu transportu i składowania na wszystkich etapach procesów logistycznych. Towary są sprawniej liczone, procesy przebiegają szybciej, łatwiej można zidentyfikować kradzieże i błędy w załadunku.  

Jakie są korzyści z wdrożenia technologii RFID w logistyce?

Obecność RFID w logistyce to przede wszystkim precyzyjna i tym samym rzetelna informacja o położeniu towaru w każdej chwili. Takie wiadomości przydatne są każdemu, kto pracuje na jakimkolwiek odcinku spedycyjnym. Dzięki takim systemowym rozwiązaniom dostawy nigdy się nie spóźniają, a inwentaryzacje przebiegają szybko i sprawnie.

Dzięki rozwiązaniom w postaci dobrze działających systemów w technologii RFID, oferowanych przez firmy takie, jak Turck Vilant Systems, możliwa jest szybka lokalizacja i kontrola w każdym punkcie. Dzięki temu ograniczona jest możliwość zaginięć i kradzieży towaru. Ponadto pomyłki w kompletacji zdarzają się rzadziej.

System RFID, dzięki dokładnej identyfikacji źródła pochodzenia towarów i jego oryginalności, ogranicza pojawienie się podróbek, ponieważ informacje wgrane w chipa są unikalne.

Stosowanie systemu niemal w każdej branży daje znaczne ułatwienia, takie same w przypadku mebli, samochodów, leków czy produktów spożywczych. Wszędzie wyznaczony zapas towarów sprawnie, bezpiecznie i szybko trafia pod odpowiedni adres.

Rola etykiet logistycznych RFID

Etykiety logistyczne z chipem RFID są niejako następną generacją oznaczeń po nalepkach z kodem kreskowym. Taka etykieta co prawda ma również kod, jednak najważniejszy jest chip, który jest urządzeniem pasywny, czyli nieposiadającym własnego zasilania. Dopiero działanie fal radiowych czytnika inicjuje przekazywanie danych.

Technologia RFID w logistyce daje możliwość zamieszczenia na etykiecie logistycznej o wiele więcej informacji o towarze, niż ma to miejsce w przypadku zwykłego kodu kreskowego. Odczytywanie tych informacji przez urządzenie identyfikujące nie musi odbywać się precyzyjnie. Nie ma nawet konieczności dotykania czytnikiem etykiet. Jest to spore udogodnienie, które przyśpiesza prace. Trzeba też zauważyć, że istnieje możliwość jednoczesnego odczytania większej liczby etykiet.

Z powyższego wynika, że technologia RFID znajduje zastosowanie wszędzie tam, gdzie szybkość procesów i ich dokładność jest priorytetem.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.