Znaczenie opakowania w marketingu
Opakowania produktów pełnią nie tylko rolę funkcjonalną, ale też marketingową. Ochrona produktów przed ewentualnymi uszkodzeniami czy wygoda użytkowania opakowania oczywiście nadal mają znaczenie, jednak klienci zaczynają zwracać coraz większą uwagę także na inne aspekty, szczególnie wizualne. Należy do nich między innymi umiejętne przyciągnięcie uwagi klienta poprzez wygląd opakowania.
Budowanie wizerunku marki
Jedną z ważniejszych funkcji marketingowych opakowania jest budowanie wizerunku marki. Każda marka ma swój określony branding. Jest on dobrany tak, aby dotrzeć do konkretnej grupy docelowej. Wykorzystywany jest on we wszystkich środkach przekazu, takich jak social media czy strona internetowa.
Przeczytaj również: Charakterystyka i zastosowanie druku wielkoformatowego
O brandingu nie można również zapomnieć podczas projektowania opakowań. Dzięki temu klienci od razu skojarzą dany produkt z konkretną marką. Co więcej, spójne z wizerunkiem marki opakowanie to jasny sygnał dla klientów, do kogo tak właściwie kierowana jest oferta. Dla przykładu – inaczej wyglądają opakowania produktów przeznaczonych dla nastolatek, inaczej zaś te, które są skierowane do osób dorosłych.
Przeczytaj również: Tradycyjne techniki drukarskie
Opakowania spójne z wizerunkiem marki, które doskonale spełnią swoją marketingową funkcję, zamówić można w Drukarni Dem Druk. Pracownicy wykonają projekt, a po jego akceptacji stworzą gotowe opakowania, które wyróżniać się będą nie tylko atrakcyjnym wyglądem, ale także wysoką jakością.
Przeczytaj również: Druk metodą proszkową w teorii i praktyce
Przyciągnięcie uwagi i reklama produktu
Opakowanie produktu służy też przyciągnięciu uwagi. Nie od dziś wiadomo, że znaczna część klientów kupuje oczami. Ładnie zapakowane produkty zdecydowanie szybciej przyciągną wzrok niż te pozbawione opakowania lub zapakowane np. w szary kartonik bez żadnych napisów czy nawet logo.
Nie ulega wątpliwościom, że samo opakowanie może również stanowić reklamę produktu. W tym celu świetnie sprawdzają się opakowania mocno kreatywne lub te zgodne z najnowszymi trendami. Klienci będący pod wrażeniem nie tyle samego produktu, ile jego opakowania, sami zadbają o jego reklamę – zarówno wśród znajomych, jak i np. w mediach społecznościowych.
Wyróżnienie spośród innych produktów
Dobrze dobrane opakowanie produktu stanowi także jego wyróżnik. Jest to szczególnie ważne, jeśli oferujemy produkt podobny do tych, które już istnieją na rynku. Wyróżniające się opakowanie nie tylko przyciągnie wzrok konsumentów, ale także zapobiegnie ewentualnej pomyłce przy zakupie. Klienci już po jednym spojrzeniu bez cienia wątpliwości będą wiedzieć, że produkt, który wkładają do koszyka, jest tym, po który przyszli.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana