Artykuł sponsorowany

Znaczenie opakowania w marketingu

Znaczenie opakowania w marketingu

Opakowania produktów pełnią nie tylko rolę funkcjonalną, ale też marketingową. Ochrona produktów przed ewentualnymi uszkodzeniami czy wygoda użytkowania opakowania oczywiście nadal mają znaczenie, jednak klienci zaczynają zwracać coraz większą uwagę także na inne aspekty, szczególnie wizualne. Należy do nich między innymi umiejętne przyciągnięcie uwagi klienta poprzez wygląd opakowania.                                

Budowanie wizerunku marki     

Jedną z ważniejszych funkcji marketingowych opakowania jest budowanie wizerunku marki. Każda marka ma swój określony branding. Jest on dobrany tak, aby dotrzeć do konkretnej grupy docelowej. Wykorzystywany jest on we wszystkich środkach przekazu, takich jak social media czy strona internetowa.

Przeczytaj również: Charakterystyka i zastosowanie druku wielkoformatowego

O brandingu nie można również zapomnieć podczas projektowania opakowań. Dzięki temu klienci od razu skojarzą dany produkt z konkretną marką. Co więcej, spójne z wizerunkiem marki opakowanie to jasny sygnał dla klientów, do kogo tak właściwie kierowana jest oferta. Dla przykładu – inaczej wyglądają opakowania produktów przeznaczonych dla nastolatek, inaczej zaś te, które są skierowane do osób dorosłych.

Przeczytaj również: Tradycyjne techniki drukarskie

Opakowania spójne z wizerunkiem marki, które doskonale spełnią swoją marketingową funkcję, zamówić można w Drukarni Dem Druk. Pracownicy wykonają projekt, a po jego akceptacji stworzą gotowe opakowania, które wyróżniać się będą nie tylko atrakcyjnym wyglądem, ale także wysoką jakością.

Przeczytaj również: Druk metodą proszkową w teorii i praktyce

Przyciągnięcie uwagi i reklama produktu

Opakowanie produktu służy też przyciągnięciu uwagi. Nie od dziś wiadomo, że znaczna część klientów kupuje oczami. Ładnie zapakowane produkty zdecydowanie szybciej przyciągną wzrok niż te pozbawione opakowania lub zapakowane np. w szary kartonik bez żadnych napisów czy nawet logo.

Nie ulega wątpliwościom, że samo opakowanie może również stanowić reklamę produktu. W tym celu świetnie sprawdzają się opakowania mocno kreatywne lub te zgodne z najnowszymi trendami. Klienci będący pod wrażeniem nie tyle samego produktu, ile jego opakowania, sami zadbają o jego reklamę – zarówno wśród znajomych, jak i np. w mediach społecznościowych.

Wyróżnienie spośród innych produktów

Dobrze dobrane opakowanie produktu stanowi także jego wyróżnik. Jest to szczególnie ważne, jeśli oferujemy produkt podobny do tych, które już istnieją na rynku. Wyróżniające się opakowanie nie tylko przyciągnie wzrok konsumentów, ale także zapobiegnie ewentualnej pomyłce przy zakupie. Klienci już po jednym spojrzeniu bez cienia wątpliwości będą wiedzieć, że produkt, który wkładają do koszyka, jest tym, po który przyszli.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.