Znajomość BHP podstawą bezpiecznej pracy
Zasady BHP obowiązują w każdym zakładzie pracy. Ich znajomość jest obowiązkowa, a każda osoba, która ma zostać zatrudniona w firmie, musi przejść związane z nimi szkolenie. W ten sposób nie tylko działa się zgodnie z polskim prawem, ale zapewnia się także większe bezpieczeństwo. Często wiedza na temat postępowania przyczynia się do mniejszej ilości wypadków.
Jak przygotować pracownika do pracy?
Zapoznanie pracownika z zasadami BHP to obowiązek pracodawcy. Musi go wypełnić, jeśli:
nowa osoba ma zostać przyjęta do pracy na danym stanowisku,
w zakładzie zmieniają się przepisy dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy,
przeszkolenie, które przeszedł pracownik, traci ważność.
Pracodawca nie musi zajmować się przygotowaniem i przeprowadzeniem szkoleń BHP. Rzeszów oferuje wiele firm, które zajmują się takimi spotkaniami i dostosowują ich przebieg do danego zawodu i warunków panujących w zakładzie. Dzięki temu pracownicy mogą kompleksowo zapoznać się z najważniejszymi zasadami panującymi w pracy.
Przeczytaj również: Brak szkolenia BHP. Konsekwencje dla pracodawców
Czego dotyczą zasady BHP w zakładzie pracy?
Szkolenia BHP różnią się zależnie od tego, jakie stanowisko piastuje pracownik oraz jakie warunki są w zakładzie. Najczęściej takie spotkania będą dotyczyły:
Przeczytaj również: Na czym polega szkolenie BHP?
zachowania się w przypadku zagrożenia życia lub zdrowia pracowników,
obsługi potencjalnie niebezpiecznych dla użytkownika maszyn i urządzeń,
praw i obowiązków pracowników i pracodawcy,
korzystania ze stanowiska pracy,
zasad utrzymywania stanowiska pracy w czystości.
Na szkoleniu BHP pracownik może zostać także zapoznany z osobami, które odpowiadają w jego firmie za przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, do których będzie mógł się zwrócić. Pracodawca może mieć problemy z ustaleniem, jakie informacje muszą być przekazane na szkoleniu. Dlatego właściciele firm mogą korzystać z pomocy doświadczonych ośrodków szkoleniowych, takie jak CENTRUM USŁUG DYDAKTYCZNYCH, które specjalizują się w dostosowywaniu przekazywanych treści do potrzeb klientów. Z ich pomocą można stworzyć ciekawe spotkania, które ułatwią przekazanie wiedzy tak, aby każdy pracownik zapoznał się z zasadami BHP obowiązującymi w zakładzie. Bez ich znajomości trudno będzie im zapobiegać sytuacjom niebezpiecznym i pomóc innym zatrudnionym, jeśli pojawi jakieś się niebezpieczeństwo.
Przeczytaj również: Na czym polega audyt BHP i kiedy warto go przeprowadzić?
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana