Artykuł sponsorowany

Co powinien wiedzieć pośrednik nieruchomości?

Co powinien wiedzieć pośrednik nieruchomości?

Zawód agenta nieruchomości wielu osobom wydaje się niezwykle korzystny pod względem finansowym, kojarzy się z nieustającym rozwojem i podróżami. W rzeczywistości jest to zajęcie wymagające wiedzy z wielu dziedzin m.in. prawa, ekonomii i budownictwa. Wiąże się także z ciągłym jej pogłębianiem, ze względu na bezustanne zmiany na rynku nieruchomości. Od pośrednika wymaga się także umiejętności miękkich, takich jak komunikatywność i elastyczność.

Wiedza o stanie prawnym nieruchomości

Przejrzystość transakcji wymaga przede wszystkim tego, aby pośrednik znał stan prawny nieruchomości. Jest to ważne zarówno dla potencjalnego nabywcy, jak i podmiotu sprzedającego. Pośrednik nie powinien ograniczać się do informacji strony zainteresowanej sprzedażą nieruchomości, ale weryfikować niejasności w odpowiednich instytucjach. Umowa pośrednictwa z właścicielem nieruchomości stanowi podstawę do współpracy przy jej sprzedaży, ale umożliwia także uzyskanie dostępu m.in. do ksiąg wieczystych.

Dla wielu osób sprzedaż lub kupno mieszkania stanowi wyzwanie, a rynek nieruchomości jawi się jako zawiły i niezrozumiały. Dlatego też ważne jest to, aby pośrednik oferował opiekę na etapie gromadzenia dokumentacji i dopełniania formalności, np. znajdowania odpowiednich ofert kredytowania, co szczególnie ważne dla kupujących. Całościowe wsparcie w tym procesie oferuje Biuro Sempre Nieruchomości.

Znajomość prawa budowlanego

Kwestie omówione powyżej stanowią niewielki element wiedzy prawnej, którą powinien posiąść agent nieruchomości. Składają się na nią także informacje z zakresu prawa budowlanego. Agent nieruchomości zobowiązany jest do sprawdzenia także technicznego stanu nieruchomości, szczególnie kiedy pochodzi ona z rynku wtórnego. Dobry pośrednik współpracuje ze specjalistami takimi jak inspektorzy budowlani oraz rzeczoznawcy, przez co jest on w stanie przeprowadzić rzetelną analizę ceny nieruchomości, która będzie korzystna dla sprzedającego.

Szeroka znajomość rynku nieruchomości

Nikogo nie zaskakuje, że pośrednik powinien mieć szeroką wiedzę na temat rynku nieruchomości. Powinna ona wykraczać poza dostęp do samych ofert pojawiających się na portalach aukcyjnych i koncentrować się także na aspektach związanych z zagospodarowaniem przestrzennym miasta oraz inwestycjami dopiero powstającymi i planowanymi. Zawód agenta nieruchomości wymaga także śledzenia aktywności deweloperów, co pozwala wiedzieć, którzy z nich odpowiadają za najbardziej udane inwestycje. Taka postawa pozwala budować atmosferę zaufania pomiędzy sprzedającym a potencjalnym nabywcą.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.