Elementy systemów wystawienniczych
Identyfikacja wizualna marki powinna być spójna na wszystkich polach jej aktywności, nie tylko w komunikacji internetowej, ale także na różnorodnych eventach, np. targach czy zlotach. Na wspomnianych wydarzeniach stosuje się w tym celu systemy wystawiennicze, które zarówno „ozdabiają” stanowisko reprezentowanej firmy, jak i budują świadomość na jej temat.
Tworzenie podobnych stanowisk ma miejsce m.in. na targach pracy, aranżacji wnętrz, a nawet jarmarkach. „Wystawiając się” na takim evencie, poza „sprzedażą oferowanych dóbr”, ważne jest także coś innego – tj. budowanie świadomości na temat reprezentowanej marki wśród uczestników wydarzenia. Stoisko promujące dany kierunek studiów podczas dni otwartych na uniwersytecie będzie mało rozpoznawalne, jeżeli w tle nie zawiśnie plakat, który poinformuje o jego nazwie.
Przeczytaj również: Standy jako elementy systemów wystawienniczych
Systemy wystawiennicze – z czego się składają?
Opisana część graficzna, dzięki której dana marka staje się bardziej rozpoznawalna na evencie, fachowo jest określana jako system wystawienniczy. Na instalację o takim charakterze składa się kilka elementów, pozwalających stworzyć estetyczne i profesjonalne stanowisko targowe:
Przeczytaj również: Tekstylne ścianki wystawiennicze jako rozwiązanie w stylu eko
- Ścianka systemowa
Ścianka z jednej strony może być tłem do robienia zdjęć, a z drugiej umożliwiać odgrodzenie stoiska od najbliższych „sąsiadów”. Podobna przegroda to także idealny sposób na ekspozycję logo firmy, która pozwoli odwiedzającym rozpoznać promowaną markę.
- Lady wystawiennicze
Lada dzieli potencjalnego klienta od przedstawiciela reklamowanej firmy. To instalacja, przy której prowadzone są rozmowy pomiędzy pracownikiem danej marki a osobą zainteresowaną jej działalnością. Na jej froncie może znajdować się np. motto reprezentowanej organizacji.
- Roll-up i inne banery reklamowe
Roll-up to rodzaj baneru reklamowego powieszonego na specjalnym stojaku, który zazwyczaj przedstawia ogólny zarys tego, czym zajmuje się przedsiębiorstwo. Jak podkreślają specjaliści z firmy Foto-Druk z Warszawy, instalacja zwykle stoi obok przygotowanego stanowiska.
- Stojaki na ulotki
Jak sama nazwa wskazuje, wymieniony element systemu wystawienniczego przydaje się do efektownej ekspozycji broszur – rozwiązuje problem porozrzucanych po ladzie ulotek oraz pozwala na komfortowe zapoznanie się z ich treścią.
Na co zwrócić uwagę, wybierając systemy wystawiennicze?
Zamawiając wymienione elementy systemów wystawienniczych, warto dopilnować, by grafika została odpowiednio przygotowana pod druk na określonych instalacjach. Dużą rolę odgrywa tutaj atrakcyjność wizualna ścianki, lady czy przygotowanych banerów.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana