Artykuł sponsorowany

Jakiej opieki serwisowej wymagają nowoczesne roboty przemysłowe?

Jakiej opieki serwisowej wymagają nowoczesne roboty przemysłowe?

Zastosowanie robotów przemysłowych w przedsiębiorstwach staje się w obecnych czasach już niemal standardem. Bez nich trudno uzyskać zadowalające efekty zarówno finansowe, jak i związane z jakością produktów, a także konkurować z innymi firmami. Ich rosnąca popularność sprawiła natomiast, że na rynku powstał popyt na nowe usługi związane z serwisowaniem robotów przemysłowych. Na czym więc one polegają?

Jakie prace składają się na serwis robotów przemysłowych?

Prace związane z serwisem robotów przemysłowych można podzielić na dwie grupy. Pierwsza z nich polega na serwisie w obszarze oprogramowania, który może być przeprowadzony nawet w sposób zdalny i bez generowania przestojów produkcyjnych. Druga grupa prac obejmuje natomiast serwis elementów mechanicznych, związany z wymianą podzespołów czy innych części, z których jest on zbudowany. Niezależnie jednak od rodzaju przeprowadzanych prac serwisowanych powinny je zawsze wykonywać wykwalifikowani specjaliści, tacy jak firma oferująca innowacje dla przemysłu ILC Automation, znające specyfikę pracy i budowy danego robota. 

Przeczytaj również: Zakłady dziewiarskie kiedyś i dziś

Jakie elementy ulegają najczęściej awarii w przypadku robotów przemysłowych?

Najczęściej prace serwisowe robotów przemysłowych związane są z koniecznością usunięcia awarii, która uniemożliwia ich poprawną pracę lub znacznie obniża jej wydajność. Zazwyczaj w robotach przemysłowych uszkodzeniu ulegają natomiast takie elementy jak między innymi:

Przeczytaj również: Czy biżuteria autorska to produkt ekskluzywny?

  • serwonapędy,

  • panele sterujące, 

  • przekładnie.

W większości przypadków ich przyczyną jest z kolei nieumiejętna lub niepoprawna obsługa robotów przez operatora, który nie został w tym celu odpowiednie przeszkolony. 

Przeczytaj również: Jak zarobić na nadwyżkach magazynowych?

Regularne przeglądy prewencyjne mają ogromne znaczenie

Aby zminimalizować liczbę przeprowadzanych serwisów, a co za tym idzie, koszty z nimi związane najprostszym z rozwiązań jest wykonywanie regularnych przeglądów robotów przemysłowych. Ich częstotliwość powinna być natomiast uzależniona od warunków, w jakich pracuje robot na linii produkcyjnej i intensywności jego eksploatacji. Zaleca się jednak, aby odbywały się one nie rzadziej niż co najmniej raz w roku. Podczas przeglądu powinny być skontrolowane  z kolei takie elementy jak na przykład stan przekładni oraz napędów, a także przeprowadzane prace związane z regulacją naciągów pasków.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.