Artykuł sponsorowany

Sposoby uszlachetniania toreb laminowanych

Sposoby uszlachetniania toreb laminowanych

Pudełka ozdobne często są wykończone w bardzo elegancki sposób. Takie opakowanie nadają się na bankiety i uroczyste eventy firmowe. Istnieje kilka sposobów na uszlachetnianie torebek ozdobnych: laminat ozdobny, wybiórczy UV, hot stamping i tłoczenie. Każdy z nich wykorzystuje inną technologię. Czym charakteryzują się poszczególne sposoby?

Laminowanie toreb

Laminowanie pozwala nie tylko udekorować, ale też zabezpieczyć torebki przed zarysowaniami i różnymi uszkodzeniami. Laminat ozdobny dzieli się na kilka rodzajów. Wersja matowa nadaje opakowaniom elegancji i stonowanego charakteru – pasuje na firmowe imprezy. Podobny jest do niej laminat Anti Scratch, który jeszcze lepiej zabezpiecza torby przed zarysowaniem. Laminat Soft Touch jest już nieco bardziej aksamitny w dotyku, a także nie odbija światła. Laminat błyszczący natomiast odbija światło, co wywołuje nasycenie kolorów.

Przeczytaj również: Jak powstają nadruki na torbach reklamowych?

Innym rodzajem laminatu jest lakier wybiórczy. Technika polega na pokrywaniu wybranych elementów torby błyszczącym lakierem. Łączy się go tylko z laminatem matowym, Soft Touch i Anti Scratch.

Laminowane torby reklamowe premium powstają, na życzenie klienta, w firmie Mer Plus. Często zawierają one dodatkowe nadruki, które są doskonałym nośnikiem reklamy i promocji danej marki. Przedsiębiorstwo poszukuje coraz nowszych i bardziej innowacyjnych technik druku i uszlachetniania materiałów.

Hot stamping

Torby reklamowe z nadrukiem mogą być uszlachetnione za pomocą techniki hot stamping (termodruku). Opiera się ona na pokrywaniu wybranych części opakowania metaliczną i mieniącą się folią (najczęściej złotą i srebrną). Metoda wykorzystuje wypukłe matryce, przewodzące ciepło. To one, w kombinacji z wysoką temperaturą, formują folię na odpowiednim miejscu (przyczepia się ona do materiału dzięki specjalistycznym klejom).

Hot stamping często łączy się z tłoczeniem. Mieniąca się folia wygląda bardzo elegancko w połączeniu z efektem 3D, nadawanym przez drugą metodę. 

Tłoczenie

Inną formą uszlachetniania toreb reklamowych jest tłoczenie. Istnieją dwa rodzaje tej techniki: tłoczenie wypukłe i wklęsłe. Metoda pozwala uzyskać efekt żłobienia lub płaskorzeźby na wybranym elemencie opakowania. Tłoczenie można stosować na różnych materiałach – papierze, tekturze, drewnie. Często w taki sposób powstaje logo firmy lub życzenia na kartkach świątecznych.

Metoda wykorzystuje ciśnienie i wysoką temperaturę. Na początku na metalowym wykrojniku musi zostać stworzony konkretny wzór. Kolejny krokiem jest wytłaczanie go na wybranym materiale (np. torbie reklamowej) pod wpływem wywieranego nacisku. 

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.