Sposoby uszlachetniania toreb laminowanych
Pudełka ozdobne często są wykończone w bardzo elegancki sposób. Takie opakowanie nadają się na bankiety i uroczyste eventy firmowe. Istnieje kilka sposobów na uszlachetnianie torebek ozdobnych: laminat ozdobny, wybiórczy UV, hot stamping i tłoczenie. Każdy z nich wykorzystuje inną technologię. Czym charakteryzują się poszczególne sposoby?
Laminowanie toreb
Laminowanie pozwala nie tylko udekorować, ale też zabezpieczyć torebki przed zarysowaniami i różnymi uszkodzeniami. Laminat ozdobny dzieli się na kilka rodzajów. Wersja matowa nadaje opakowaniom elegancji i stonowanego charakteru – pasuje na firmowe imprezy. Podobny jest do niej laminat Anti Scratch, który jeszcze lepiej zabezpiecza torby przed zarysowaniem. Laminat Soft Touch jest już nieco bardziej aksamitny w dotyku, a także nie odbija światła. Laminat błyszczący natomiast odbija światło, co wywołuje nasycenie kolorów.
Przeczytaj również: Jak powstają nadruki na torbach reklamowych?
Innym rodzajem laminatu jest lakier wybiórczy. Technika polega na pokrywaniu wybranych elementów torby błyszczącym lakierem. Łączy się go tylko z laminatem matowym, Soft Touch i Anti Scratch.
Laminowane torby reklamowe premium powstają, na życzenie klienta, w firmie Mer Plus. Często zawierają one dodatkowe nadruki, które są doskonałym nośnikiem reklamy i promocji danej marki. Przedsiębiorstwo poszukuje coraz nowszych i bardziej innowacyjnych technik druku i uszlachetniania materiałów.
Hot stamping
Torby reklamowe z nadrukiem mogą być uszlachetnione za pomocą techniki hot stamping (termodruku). Opiera się ona na pokrywaniu wybranych części opakowania metaliczną i mieniącą się folią (najczęściej złotą i srebrną). Metoda wykorzystuje wypukłe matryce, przewodzące ciepło. To one, w kombinacji z wysoką temperaturą, formują folię na odpowiednim miejscu (przyczepia się ona do materiału dzięki specjalistycznym klejom).
Hot stamping często łączy się z tłoczeniem. Mieniąca się folia wygląda bardzo elegancko w połączeniu z efektem 3D, nadawanym przez drugą metodę.
Tłoczenie
Inną formą uszlachetniania toreb reklamowych jest tłoczenie. Istnieją dwa rodzaje tej techniki: tłoczenie wypukłe i wklęsłe. Metoda pozwala uzyskać efekt żłobienia lub płaskorzeźby na wybranym elemencie opakowania. Tłoczenie można stosować na różnych materiałach – papierze, tekturze, drewnie. Często w taki sposób powstaje logo firmy lub życzenia na kartkach świątecznych.
Metoda wykorzystuje ciśnienie i wysoką temperaturę. Na początku na metalowym wykrojniku musi zostać stworzony konkretny wzór. Kolejny krokiem jest wytłaczanie go na wybranym materiale (np. torbie reklamowej) pod wpływem wywieranego nacisku.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana