Artykuł sponsorowany

Dlaczego folia to dobry materiał opakowaniowy?

Dlaczego folia to dobry materiał opakowaniowy?

Trudno wyobrazić sobie branżę e-commerce, spożywczą, metalurgiczną czy chemiczną bez zastosowania folii do pakowania. Jest odporna na rozerwanie, świetnie chroni przed wilgocią oraz jest cienka (zwykle nie przekracza 2 milimetrów). Jej wysoka dostępność i łatwość dopasowania do dowolnych kształtów sprawiają, że nadal bardzo chętnie stosuje się ją w zasadzie w całym przemyśle. Oto jej najważniejsze zalety, które przydają się w opakowaniach!

Wytrzymałość i skuteczna ochrona folii do pakowania

To właśnie te powody sprawiają, że wielu producentów stosuje folie jako element ochronny dla swoich wyrobów. Te cienkie i dowolnie barwione produkty wykonane z tworzywa sztucznego i składników niemetalicznych bardzo dobrze znoszą trudne warunki. Jak sugeruje producent folii LDPE spod Kłodzka Nowaplast tego typu wyroby cechują się wysoką odpornością na rozrywanie. Ma to zastosowanie zwłaszcza w ochronie produktów o nieregularnych kształtach. Elastyczność i wytrzymałość sprzyjają dopasowaniu się do elementu i zapewnieniu mu pełnej ochrony.

Przeczytaj również: Czy każda folia nadaje się do pakowania żywności?

Zabezpieczenie produktów może polegać na izolacji przeciwwilgociowej oraz mechanicznej. Folia ma na celu zwłaszcza ochronę wyrobu przed wpływem wody, która może zniszczyć zapakowany towar. W pewnym stopniu takie zabezpieczenie folią sprzyja też ochronie mechanicznej. Do tego służy zwłaszcza odmiana bąbelkowa, która zapewnia świetną izolację między produktem chronionym a czynnikami zewnętrznymi.

Przeczytaj również: Jak pozyskać folię z regranulatów?

Niska waga i cena folii do pakowania

Na ostateczną kwotę oferowanego produktu zawsze wpływa jego opakowanie oraz waga. Dlatego producenci dążą do zmniejszenia wagi przesyłek oraz ich wielkości przez zastosowanie lepszych materiałów ochronnych. Pakowanie elementów w worki foliowe z Kłodzka lub okręcanie ich folią LDPE podnosi poziom zabezpieczenia przy jednoczesnym braku wpływu na wagę i gabaryty towaru.

Przeczytaj również: Z jakich tworzyw produkowane są opakowania foliowe?

Kolejna zaleta to cena omawianych produktów z tworzywa sztucznego. Opakowanie i ochrona produktu podnoszą ceny jednostkowe, dlatego producenci nie mogą pozwolić sobie na zbyt duże koszty. Folia jest do tego celu świetnym produktem, ponieważ jest bardzo wydajna, a jej cena nie wpływa na zwiększenie kosztów wyrobu. Dlatego warto stosować ją jako element do pakowania oferowanych towarów.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.