Artykuł sponsorowany

Jak założyć startup?

Jak założyć startup?

Ostatnio sporo mówi się o startupach. Tematyka rozpala wyobraźnię potencjalnych przedsiębiorców. Od jakiegoś czasu tego typu działalności są wręcz modne. Jednak prowadzenie takiego przedsięwzięcia nie jest aż tak prostą sprawą. Startup wymaga ogromu ciężkiej pracy i wytrwałości w dążeniu do obranych celów. Tego typu działanie może być prawdziwym wyzwaniem. Czym jest startup i jak go założyć?

Definicja startupu

Startup tak naprawdę oznacza przedsiębiorstwo. Jednak różnicą jest to, że od początku firma ta nastawia się na szeroką działalność i dynamiczną ekspansję. Na starcie takiej działalności wcale nie są potrzebne pieniądze, bo środki uzyskuje się na inne sposoby. W startupie najważniejszą sprawą jest dobry pomysł na działalność.

Startup powinien mieć konkretne cechy, z czego najważniejsze to innowacyjność pomysłu, możliwość kopiowania na inne rynki oraz skalowanie. To, że startup jest innowacyjny, polega na tym, że podobnego produktu nie ma jeszcze na rynku, a nawet jak jest, to w tej konkretnej odsłonie okazuje się on o wiele bardziej atrakcyjny. Kopiowanie na inne rynki to możliwość rozszerzenia działalności w wymiarze globalnym. Natomiast skalowanie polega na tym, że przy odpowiednim zwiększeniu nakładów proporcjonalnie zwiększa się liczba klientów.

Jak zakłada się startup?

Samo zakładanie startupu nie jest niczym trudnym, problemy mogą pojawić się później. Na początku posiłkować się można fachowym doradztwem takich firm, jak Biuro Księgowe Selent&Słupina. Jednak prowadzenie startupu wymaga pewnych umiejętności, a także mocnych nerwów.

Same formalności nie są zbyt skomplikowane, a działalność w takim wypadku będzie polegać na odpowiedzialności udziałowców do wysokości majątku spółki i możliwości obracania jej udziałami. Jest to korzystne dla przyszłych inwestorów. Lepiej jednak mieć swój własny kapitał, bo to oznacza większą kontrolę nad przedsiębiorstwem.

Testowanie pomysłu

Zakładanie startupu wiąże się z pewnym niespotykanym w innych sytuacjach działaniem. Mianowicie w chwili, gdy pomysł jest skrystalizowany, tworzy się tak zwany Minimalny Użyteczny Produkt, który jest pomocny w testowaniu pomysłu wśród klientów. Przy własnym kapitele istnieje możliwość przedstawienia pomysłu małej ich grupie. Robi się to przy pomocy znanych każdemu przedsiębiorcy narzędzi marketingowych.

Bez własnych środków albo z niewystarczającą ich ilością konieczne jest poszukiwanie inwestorów. Robi się to najczęściej przez udział w konkursach na najlepszy pomysł na biznes.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.