Czy warto zdecydować się na zakup używanych urządzeń biurowych?
Wyposażenie biura może być bardzo kosztowne. Właściciel musi zaopatrzyć firmę nie tylko w typowe urządzenia komputerowe dla każdego pracownika, ale i urządzenia drukujące – a każdy sprzęt to pokaźny wydatek. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się wynająć urządzenia lub zakupić używane. Czy to rzeczywiście dobry sposób? Na co zwrócić uwagę podczas zakupu używanego sprzętu biurowego? Odpowiedź znajduje się w artykule.
Wady i zalety używanych urządzeń biurowych
Największa zaleta używanych urządzeń biurowych to niewygórowana cena. Kupując takie rzeczy z drugiej ręki przedsiębiorca zapłaci znacznie mniej. Może sobie zatem pozwolić na urządzenia wyższej klasy aniżeli na gorszy, acz nowy sprzęt. Jeśli zakup zostanie zrealizowany w dobrej, sprawdzonej firmie, nie trzeba martwić się o niską jakość pracy. Dobrze popytać, czy sprzedawca daje gwarancję na zakupiony sprzęt biurowy. Jeśli tak – to dobry znak.
Największym zagrożeniem, jakie płynie z używanych urządzeń biurowych, jest krótsza żywotność. Istnieje wysoka szansa, że takie sprzęty posłużą krócej aniżeli taki prosto ze sklepu. Nie jest to jednak reguła. Zdarza się, że tanie, choć nowe urządzenia, zostało wyprodukowane z gorszej jakości materiałów, co przedkłada się na żywotność. Dla porównania droższy sprzęt może posłużyć dłużej, ponieważ powstał z lepszego tworzywa.
Ponadto zakupując używany sprzęt, przedsiębiorca ma ograniczony wybór. Tak naprawdę wybiera to, na co trafi, a nie to, co jest akurat potrzebne. Jeśli jednak jego wymagania nie są wyśrubowane, nie powinien być to problem.
Wynajem, dzierżawa sprzętu biurowego – czy to się opłaca?
Istnieje jeszcze trzecia opcja – dzierżawa urządzeń biurowych. Takie rozwiązanie daje wiele możliwości i szansę na zakup drogiego, bardzo dobrego sprzętu. Dzierżawą, naprawą, serwisem i wynajmem kserokopiarek, drukarek, niszczarek zajmuje się ceniona firma STARCOPY z Poznania. Ponadto wynajem urządzeń biurowych generuje mniejsze koszty. Choć wiąże się to z comiesięczną opłatą, w ogólnym rozrachunku bardziej się opłaca. To takie idealne rozwiązanie dla tych firm, którym zależy na zakupie renomowanego sprzętu jak najwyższej jakości, jednak niemających wystarczającej liczby środków finansowych na pojedynczy na wykupienie.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana